Visa ett inlägg
Gammal 2018-07-16, 12:24   #498
tanigardi
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2009
Ort: Gävle
Inlägg: 154
Standard

Min förhoppning är ju att få banan klar för uppladdning, frågan är ju, när

Tyckte när jag började BLJ-projektet att knappt 30 km ju är inte så omfattande. Men när man kommit en bit på vägen och börjar "grotta ned sig" så växer det hela med raketfart. Det mesta av byggnader och texturering är väl i stort sätt klara t.o.m. Stjärnsund. i Långshyttan som ju var huvudstationen, så är bara stationshuset färdigt, det återstår ju lokstall, godsmagasin, hyttan och andra karakteristiska byggnader i bruket och omkring stationen. Att det dessutom finns en hoper med kanaler, murar, ramper upp till hyttan och nivåskillnader i spårområdet gör ju att mycket tid återstår. Sen är ju också problemet att bestämma sig för när "enough is enough"

När det gäller rullande materiel så är ju Thor i princip klart, men det skall till mer provkkörningar för att få kol och vattenförbrukningen till rimliga nivåer. Sedan har jag personboggi-vagnen BCo4 färdig så när som på att det skall till lite animationer av dörrar och grindar och att det skall komma till passagerare. Vad gäller godsvagnar så har jag G25, en NN-vagn, en N-vagn och I115 också klara, så när som på att tillverka de laster som var vanligast på BLJ (rostfri tråd, valsad plåt i rullar, slig, kalk, sten-och träkol.
tanigardi besöker inte forumet just nu   Svara med citat