Visa ett inlägg
Gammal 2016-04-02, 02:48   #6
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Höjddata? Jag kör med klassisk DEM-data. Det enda höjddatan jag har använt här är från Historiskt.nu, som bara har höjd på vissa stationer och hållplatser, inte mycket att utgå ifrån egentligen. Bara plana backar emellan... Men på tal om det så upptäckte jag en annan hemsida som har scannat in en massa gamla ritningar, bl.a. höjddata. Jag vet inte hur mycket det gamla höjddatan stämmer med idag. (Ritningarna över Ervalla och Dyltabruk är från enkelspårstiden) Men jag kanske ska justera spåret och dra om kontaktledningarna efter de nya ritningarna. De andra banorna som jag ska bygga vidare på kommer ha sina höjddata från dessa gamla ritningar. (Förutom 200-enkelspåret mellan Jädersbruk och Hovsta. - Där är jag helt lost! )

Iaf. har nu gjort klart luftledningen och satt ut de nöfvändigaste signalerna och skyltarna utmed banan. Notera mina fina "klisterlappar" på en hastighetsskylt.
Notera också X Ervalla up - där X:et står för kryssspår eller driftplats, lite mer som en vägledning vid scenariobygge. X:en ska vara på sitt eget ställe så det inte blandas ihop med de riktiga stationerna... Låter som en bra idé?

EDIT: ska packa ihop detta och ladda upp en version att "testa o klämma", typ en dev-pack. Banan kan komma att förändras mkt efter denna version. Kom gärna med synpunkter på vad som ska fixas till nästa version sedan.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 20160402010110_1.jpg (280.6 KB, 854 visningar)
Filtyp: jpg 20160402010735_1.jpg (204.7 KB, 849 visningar)
Filtyp: jpg 20160402010751_1.jpg (264.4 KB, 845 visningar)
Filtyp: jpg 20160402010805_1.jpg (180.0 KB, 833 visningar)
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.

Senast redigerad av ADDE den 2016-04-02 klockan 02:49.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat