Visa ett inlägg
Gammal 2016-04-01, 13:58   #34
wase
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Haninge och Västervik, Sweden.
Inlägg: 478
Standard

Jag kan inte låta bli att pilla på saker som inte funkar. Undrar om det är medfött i människan att få prylar att fungera. Har nu pillat på konverteringen igen, från TSM/MSTS till RW...

Det var rätt det jag skrev ovan. När man gör ett objekt för MSTS, men skall även ha det senare i RW, måste texturerna ligga i ett "Texture" bibliotek i rooten där .dst och senare .igs filen förvaras. Annars blir det pannkaka...
Alltså redan när objektet skapas i TSM, måste texturen ligga i rätt bibliotek för rätt sökväg vid konverteringen till RW.

Dessutom måste alla texture filer konverteras i TGA Tool2. Annars blir det bara blåa och rosa hus i RW. Spelar ingen roll, vilken storlek man har på texturen, från 64x64 px upp till 1024x1024 px...

Gjorde ett höghus enligt nedan bild, nu på förmiddagen som bekräftar min teori. Har därför nu skapat en mall som fungerar för både MSTS & RW och som jag måste hålla mig till för kompabiliteten skull.

F-rbaskat synd att jag byggde Hallingskeid på fel sätt med multipla texture bibliotek...
.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Skärmklipp15lite.JPG (208.9 KB, 75 visningar)
wase besöker inte forumet just nu   Svara med citat