Visa ett inlägg
Gammal 2017-07-25, 19:51   #122
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 716
Standard

Tackar!

Har två andra projekt till Trainz som rullar just nu, dels WNJ och dels ett annat som ni kommer att få se snart, vilka har tagit lite av tiden från detta projekt.

Men alla tre varianterna, obromsad, med bromskupé och med upphöjd bromshytt, är nu i det närmaste färdiga. De har fyra texturer var, med både märkning som G3 och Gsh/Gsk som de blev efter 1922. Dessa visar då hur vagnarna såg ut från leverans till 1933 då man flyttade litteraskylten från höger sida om dörren till vänster sida (om man bortser från att de felaktigt har tryckluftsbroms, vilket de fick först på 20-talet). Har gjort som jag gjorde med I3-vagnarna och anger vilka år en viss texture motsvarar i propertyrutan så ni inte behöver öppna mitt förträffliga dokumentationsblad varje gång för att titta efter!

Teaser_2.jpg
SJ Gsh 24911 med bromskupé, SJ Gsh 19447 obromsad och SJ G3 27296 med upphöjd bromshytt. Texturerna är baserade på Ekans snygga repaints av mina gamla Gs-vagnar.

Passade på att testa att göra LOD till dem. Inte det roligaste jag sysslat med, men nu finns det till dessa tre vagnar och är fungerande. Däremot så är jag och TANE inte överens om polygonantalet för den lägsta LOD nivån. TANE hittar hundratals extra polygoner som inte jag hittar, vilket gör att den klagar på att det är för många polygoner (max är 500, även om jag bara har 460 och inga attachmentsmesher) och att jag tvingas ha ett lägre build-nummer än jag vill. Vovven eller Lan kanske har mer erfarenhet av detta?

Det som ska fixas nu är väl vädringen av texturerna som ska justeras lite och så ska jag kolla över last-köerna. Finns det några önskemål om antal/placering av attachments för någon speciell lasttyp som inte gick tidigare?
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat