Visa ett inlägg
Gammal 2014-04-03, 16:08   #1674
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jockes Visa inlägg
Snacka om att man blir lite slut i huvudet efter att ha suttit i en lastbil och bara backat i fyra-fem timmar konstant...

Dessutom var man duktig och hjälpte en Rumän att hitta till Fors (hans GPS/navigator stödde inte postnummer) - han hade nämligen två val, antingen Kungsbacka eller Avesta, så han ville inte åka fel... Riktig trevlig kille var han! Och fin bil hade han, helt klart.
Haha! Jag känner igen det där. På våren i trean tog jag verkligen varje tillfälle jag fick att öva på backningen. Även om det så bara var fem minuter på en rast så drog jag ut och övade... Och det gav resultat! Men man blev helt knäpp när man övat i timtal... Å andra sidan är det så i arbetslivet också, haha! En del dagar är man mer eller mindre flintskallig när man parkerar för dagen....

För manöverprovet har/hade trafikverket ett krav på att man skulle klara manöverbanan på tio minuter. Skolan hade satt ner det kravet till fem minuter (det är liksom inte okej att hålla på i tio minuter om man går på en skola...) men jag minns att vi elever tävlade med varandra om att klara det på kortast tid. Jag lyckades klara banan på ungefär 50-55 sekunder som bäst...

Kämpa på! Snart har du E-kortet i handen och kan känna dig som störst på vägen
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat