Visa ett inlägg
Gammal 2018-03-03, 23:21   #2
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 716
Standard

Man har ändrat en hel del internt hur banor sparas i senaste versionen (SP2) av TANE med något man kallar Asynchronous Route Streaming. (http://online.ts2009.com/mediaWiki/i...oute_Streaming) Featuren kommer göra laddning av kartor betydligt snabbare och tillåta till exempel multiplayer, i framtiden. Jag misstänker också att man har gjort ändringar för att kunna gå ifrån baseboard-systemet i nästa version av Trainz, för att istället måla ut griden precis som du vill ha den, vilket har demonstrerats i videos från N3V de senaste månaderna. Om det påverkar hur kartan sparas är dock oklart, jag antar nästan att den fortfarande kommer att sparas som baseboards internt.
Men det betyder ju att det gamla sättet att bygga DEM-kartor inte fungerar. Men jag tror att det snackas på internationella forumet om hur man ska göra detta i TANE SP2. Vet dock inte om de har någon lösning på det hela, men det lär väl dyka upp så småningom.

Denna väldigt stora uppdatering är nog en av anledningarna till att SP2 har en del märkliga krascher. Det är mycket som kan gå fel när man totalt ändrar något så fundamentalt i en spelmotor. Men de ville börja göra ändringen på TANE för att ha en stabil grund att stå på när nästa version av Trainz kommer.
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat