Visa ett inlägg
Gammal 2019-02-24, 15:48   #5
blomsson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2011
Ort: Vingåker
Inlägg: 343
Standard

Varningar behöver du inte bry dig om, t.ex om trainz-build numret.

Konstigt att installeringen av hgkn:s fil skapade de andra felen, borde den inte kunna eftersom den inte har några dependencies! Speciellt de saknade objekten om de inte saknades redan innan?

Lösningen på IconStw (<kuid2:41462:60000:1>) hade antagligen varit att köra "open for edit" och sedan "Revert to original" eftersom den är inbyggd i TANE. Ibland kan ett fel lösas genom att öppna och sedan direkt "submitta", troligtvis inte i detta fallet!
Det kanske inte funkar nu efter hgkn:s fil, men är ju enkelt att testa.
Den version som listas som "available for downlaod" är en äldre version.

Förutom den ovan nämnda finns även <kuid:36713:60000> som finns som dependency hos en del andra objekt, bl.a. hos svs-gawa och borde antagligen bli installerad i samband med STL-vägskydds objekten (har inte kollat).
För det är inte så att hgkn:s fil är denna IconSTW?

Jag tolkar ditt första inlägg som att du har installerat allt som nämns på WNJ-sidan, i så fall ska de objekt som du skriver saknas ha blivit installerade. Det finns en "kuid-lista" på STL:s hemsida, b.la. är det en tavla och lutningsvisare som saknas.

De filer som är "open for edit" efter en installation kan oftast "submittas", blir de "faulty" så testa ovanstående förslag.
Ibland kan också en "Rebuild database" lösa en del problem, speciellt om man har installerat många objekt på kort stund.

<kuid2:177292:209036:1> MSL Trafikplatser 3.31.b1 är faulty hos mig och felet är ett programmeringsfel som endast någon med tillgång till filen och kunskap kan lösa, om det inte finns en nyare version ute förstås!

Hoppas det löser sig!

mvh
Håkan
__________________
Fd. signalreparatör på Banverket. Sjukpensionär bla pga Aspergers syndrom.
Använder numera T:ANE på en iMac (Retina, 27", -15), 24GB, OSX Sierra 10.12.6 (25/9-17)
Hemsida för nedladdning av mina objekt: https://blomsson4073.se/index.html

Senast redigerad av blomsson den 2019-02-24 klockan 15:52.
blomsson besöker forumet just nu   Svara med citat