Visa ett inlägg
Gammal 2023-01-23, 14:07   #85
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hgv Visa inlägg
Kul att du jobbar vidare!

Det där med att försignaler visar fel när rutten laddas har jag också stört mig på (mest märkbart runt Stockholm där det är väldigt signaltätt, vill minnas att jag också sett felaktigt "vänta kör" när det borde vara "vänta kör 40").

Är det stora ingrepp i scripten eller kan du visa vad man behöver ändra för att det ska funka?



Exempel på det? Det blir väl som en blocksignal i det läget (dvs endast en aktiv länk). Har märkt att dvärgarna (DV4) funkar dåligt om man placerar dom så, men andra signaler fungerar väl?
Tog inga exempel, men signalerna var helt "Döda" i det läget.

Vid rad 314 i mitt script, under "function InitialiseSignal()" skrev jag följande:
Kod:
	if gBlockSignal then
		SetSignalState()
		DebugPrint("BlockSignal[" .. gLinkCount .. "]")
		Call( "SendSignalMessage", SIGNAL_GO + gSignalState, "", -1, 1, 0 )
	elseif gHomeSignal then
		gConnectedLink = Call( "GetConnectedLink", "10", 1, 0 )
		SetSignalState()
		DebugPrint("HomeSignal[" .. gLinkCount .. "]")
		Call( "SendSignalMessage", SIGNAL_GO + gSignalState, "", -1, 1, 0 )
	end
Jag lade till "Call( "SendSignalMessage", SIGNAL_GO + gSignalState, "", -1, 1, 0 )" så skickar signalen iväg ett meddelande om signalens status till andra signaler vid uppstart.

Det andra exemplet var mer slarvfel från min sida och gällde nya rader koder jag lade till innan. Det har jag tagit bort då det inte behövs mera.
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat