Visa ett inlägg
Gammal 2022-10-16, 06:25   #221
benkegbg
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Fort McMurray, Alberta, CANADA
Inlägg: 1 382
Standard

FÖR STORT !! ??

Nu har jag arbetat med Bensland under en mycket lång tid.
För er som följt Bensland News vet vad jag skriver om.
För er som inte vet: Det finns många superfina och fantastiskt byggda rutter i Trainz som är mer eller mindre baserade på verkligheten.
Min rutt Bensland är däremot byggt helt efter fantasin - med lite stänk av verkligheten fast ändå inte.

Jag har tänkt mig Bensland som en ögrupp bestående av tre öar. Projektet fick namnet Bensland från början men det kändes inte rätt.
Så nu heter den BENSÖ. Till denna fantastiskt fina och stora ö har jag tänk lägga till (merga) två nya öar: Stahlsö och Carlsö.

Bygget med Carlsö är stort. Den ön är nästan lika stor som Bensö. Nyfiken på om det går att merga den så jag gjorde ett test.

Det skar sig med en gång. När fyrkanterna intill loggan i välkomstfönstret snurrat runt i över 30 minuter utan att rutten laddats ihop så gav jag upp.
Om det tar mer än 30 minuter för en rutt som inte ens är färdig, hur länge kommer det då att ta när den är det?

Så jag håller mig till mitt ursprungliga beslut, nämligen att släppa Bensö-rutten ensam i Forumets Download och lägga ut Carlsö och Stahlsö senare så får ni göra ett försök att merga. Ni kanske har en starkare och vassare datorn än min och lyckas bättre.

Innan jag släpper den uppfräschade Bensö så visar jag en preview på YouTube HÄR.

En helt ny "handbok" - finns här: Bensö Route book .
Den ger information om Bensö och linjenätet för järnväg och flyg.

Innehåll i fem delar:
FÖRORD - Presentation av Bensland Järnväg samt Bensland Airways.
1. Linjekartor med Stationsförteckning
2. Industrikarta med lista på industrier
3. Flygkarta. Flygplatser med SID och STAR
4. Sessioner - AI-instruktioner, exempel på flera sessioner.

Hälsningar
__________________
Benkegbg
Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg.
benkegbg besöker inte forumet just nu   Svara med citat