Ämne: Thor i Tane
Visa ett inlägg
Gammal 2017-07-15, 20:09   #52
tanigardi
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2009
Ort: Gävle
Inlägg: 155
Standard

Skönt att fått veta i vilket läge animationen skall starta, har försökt söka info om detta men inte lyckats få klart för mig hur det skulle göras.

När det gäller light attachments är jag fortfarande osäker. I B-loket finns ju även light0, light2 och ligh4 som är placerade i centrum av lyktorna i fronten. Har dom samband med light1, light3 och light5? Är vädigtl dåligt påläst i dokumentationen angående detta.

Tack för klargörandet av a.dubback, då vet jag att det inte är något jag behöver bekymra mig om

Mitt svammel om vinklarna till hastighetsmätaren avsåg precis vad du skrev, alltså vilka vinklar som skulle anges i configen. Sen det där med pi radianer förstod jag inte riktigt, det var 48 år sedan jag läste geometri och mycket har fallit i glömskans skugga
Skulle vara mycket tacksam för att få tillgång till den högupplösta texturen sill hastighetsmätaren.

Det där med självlysande texturer lät intressant, skulle vara mycket intresserad av att vet hur det går till att göra. Skulle detta var lämpligt till taklampan i hytten också?

Till Lan:

a.cabfront i hytten finns inte kvar i B-lokets mesh, vad jag syftade på var att jag sett en tutorial av Slugmaster (tror jag att det var) där han hävdade att a.cabfront skulle finnas både i hytt-meshet och i body-meshet, tyckte själv att det verkade onödigt men tänkte det var bäst att få det bekräftat.

Tack för all hjälp!

Åke
tanigardi besöker inte forumet just nu   Svara med citat