Visa ett inlägg
Gammal 2012-07-21, 17:06   #7
benkegbg
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Fort McMurray, Alberta, CANADA
Inlägg: 1 382
Standard Varning för lågt flygande plan

Hej!

Det är tydligen något knas med svs-road-30m. De andra två på 10 resp 20 meter fungerar. Jag skulle behöva den där 30 meters biten och gärna en ännu längre i detta fallet.

Jag håller på med mitt stora projekt Bensland och i Runstad kommer det att finnas två flygplatser. Den ena har en väg alldeles i början av start/landningsbanan. Det är farligt att passera när plan kommer in på låg höjd.

Jag vill att bilarna skall stanna där och behövde en mycket lång svs-vägbit. Experimenterade lite med att "lägga ihop" tre fungerande 20-meters bitar med en liten liten snutt väg emellan så trafiken kan flyta.
Kallade bitarna för "svs-road-fly-1", "svs-road-fly-2" och "svs-road-fly-3".
Satte ut en "svs-gate" vid varje ände och numrerade dessa 1 resp 2. Allt enligt reglerna för hur man sätter ut svs-materialet.

Huvudboxen som styr det hela fick således namnet "svs-main-fly".
På luftleden som är ett "osynligt spår" lade jag in en "svs-trig-fly" och satte ut 1000 meter på inflygningen. När planet gör inflygningen så går bommarna ner när 1000 meter återstår innan landningen.

Nu ser det hela lite knepigt ut med det hela som en järnvägskorsning. Skall försöka kopiera (clona) svs-gate och se om man kan byta ut korsmärket mot trafikmärket för lågtflygande plan.

Hur som helst. Kanske detta kan vara ett litet tips att laborera med.
Hälsningar
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Varning för flyg.jpg (77.9 KB, 209 visningar)
Filtyp: jpg Varning för plan.jpg (72.7 KB, 209 visningar)
__________________
Benkegbg
Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg.
benkegbg besöker inte forumet just nu   Svara med citat