Visa ett inlägg
Gammal 2018-02-09, 21:28   #84
benkegbg
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Fort McMurray, Alberta, CANADA
Inlägg: 1 382
Standard

Tack för tipset, Korvtiger. Det är ett STW Spåravstånd, som jag tappat kontakten med. Logotypskylten syns inte heller, så något måste ha hänt under årets lopp. Jag har löst det genom att helt enkelt använda objektet och låtit rälsen få kontakt med splinepunkterna på det.

En enkel lösning, men frågan förblir olöst, hur detta kunde ske. Gick inte att radera, flytta eller vrida på det. Liknande "spökobjekt" har jag råkat ut för tidigare.

Har den senaste tiden råkat ut för flertalet krascher, när spelet startar med en "precashing" av contents. Då ballar alltsammans ur och spelet släcks ner till skrivbordsnivå.

Söker jag på "View error...." så finns det "missing dependencies" och ibland att jag har använt något som har en lägre nivå än 3.5. Mystiskt när det faktiskt finns objekt som ligger i nivå 2.9 (installerad som "built-in") och fortfarande fungerar.

Ibland har det varit självförvållat, när jag clonat ett objekt och pillat i det. Tydligen gjort något galet i configen, så spelet kraschar när det ska "precasching"...

Men, men... jag kämpar vidare och har faktiskt lyckats få igång det igen.
Undrar hur länge jag orkar stå ut innan det utlovade finare, bättre, säkrare (?) nyare Trainz spelet kommer.?
Bifogade bilder
Filtyp: jpg STW Spåravst.jpg (225.9 KB, 98 visningar)
__________________
Benkegbg
Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg.
benkegbg besöker inte forumet just nu   Svara med citat