Visa ett inlägg
Gammal 2018-02-09, 12:53   #82
benkegbg
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Fort McMurray, Alberta, CANADA
Inlägg: 1 382
Standard

Hej, nu vaknar den gamla sura gubben inom mig igen.

"Verkmästaren i magen" kanske ni hört talas om. Han har en kollega i huvudet också. Den verkmästaren har fått mer glöd och blodet kokar.

Det är ganska irriterande när saker och ting händer som inte ska hända, eller ens finnas till.

Jag bygger i TANE. Bensland, som ni säkert känner till nu. Det har hänt mycket under åren som gått, vilket kan följas av tråden ovan. Jag kanske tidigare har talat om objekt som inte går att radera. Nu har jag ett sådant igen.

När jag bygger så är jag tyvärr inte särskilt organiserad. Jag står inte still på en plats utan tydligen bygger lite här och där. Till exempel är denna station något jag skapade för länge sedan och har nu efter att ha pulat omkring lite kommit tillbaka till. Då ser jag två objekt som använts som verktyg för spåravstånd. De är där och går inte att radera. Inte i något lager, inte som objekt, som spår eller textur. Hopplöst oåtkomliga. Sådant har hänt mig förut. Den enda lösning som finns är att höja hela områdets markyta så de grävs ner i marken.

PS. Spåren ska för övrigt justeras också. DS

Hälsningar
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Oönskade objekt.jpg (208.1 KB, 113 visningar)
__________________
Benkegbg
Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg.
benkegbg besöker inte forumet just nu   Svara med citat