Visa ett inlägg
Gammal 2016-03-19, 23:08   #2
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Nästan så jag kan säga att din 244a är min drömbil. Lättskruvat, hållbar och reservdelar överallt. Mycket fin 240 har du, var rädd om den!

Jag har haft 5st. 240 själv. Har också haft Volvo 66DL, Fiat 123, Peougot 304, Ford Taunus kombi -81, 2st. Volvo Amazon, Ford Granada kupe -73. och nåra till..

Nu har jag ingen bil sen 5-6 år tillbaka. Tycker inte jag har råd och har busshållplatsen 20 meter ifrån där jag bor. Saknar bil enbart när jag ska handla, jobbigt att ta 4-5 matkassar på bussen. Men är man arbetslös så är man...

Edit: Glömde ju raggarbilen jag hade. Var en Plymouth Barracuda -65, som jag köpte utan motor och låda. Jag och en kompis stoppa i en 318 och automat i den (360 + manuell innan). Hade den tyvärr bara nått år och sålde den, för jag behövde pengar. Innan jag hunnit besikta den, så körde jag ändå en del och blev stoppad av snuten på motorvägen mellan Sundsvall och Timrå. Att den inte var besiktigad, brydde dom sig inte så mycket om. Däremot blev det ett jäkla liv, om det skämt-skattemärket jag klistrat på. Höll på att åka på urkundsförfalskning, men det sluta med en varning.
__________________
Mvh Pirpen

Senast redigerad av Pierre den 2016-03-20 klockan 08:53.
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat