Visa ett inlägg
Gammal 2011-07-15, 03:17   #12
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Standard

Det här är intressant, helt klart, men man funderar fortfarande på när man ska ta klivet över till RW.

Citat:
Ursprungligen postat av KMW Visa inlägg
Låter väldigt lovande må jag säga.
Frågetecken om det är förbättrade möjligheter att göra realistiska scenarion med trafik.
Är väl en av de mest kritiserade punkterna i nuvarande version (förutom att lysena inte fungerar).

Det har sagts förut av andra ”trainsimmers” att, fritt översatt, "Rail Simulator är en stark träd, vatten och scenery simulator, men det krävs mycket bättre signaler och AI logik innan den kan anses vara en tåg simulator".

RailWorks 3 nämner inte ett ord om sitt största problem (med Rail Simulator och RailWorks 2). Att kunna låsa tågvägar (växlar) efter behov för AI-förare och även den tågväg som den spelande (manuella föraren) använder. Någon form av central klarerare, alltså. Och sen ska AI (autopiloter) köra efter signalbeskeden liksom den manuella föraren, och inget annat. Signalbeskeden ska inte bara vara pålagda som en scenery effekt och låta AI-förarna köra på i sina egna tågvägar, utan att ta hänsyn till signalbeskeden.

Detta är fortfarande en begränsning som jag helt enkelt inte kan leva med. Jag hoppas att dom har glömt att nämna att dom har gjort förbättringar på detta område.
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat