Visa ett inlägg
Gammal 2019-02-03, 20:06   #3
benkegbg
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Fort McMurray, Alberta, CANADA
Inlägg: 1 382
Standard

Tack för informationen. Då är "mitt" växelsystem i Bensland nästan som i verkligheten, men ändå inte. Jag har växelnummer enligt upp-ned-principen, men sedan är det med tillägg a och b på motsatta sidan. I en "handbok" som jag skriver till banan står det förklarat.
Hur som helst.

Jag har haft Trainz i massor av år, men inte varit särskilt aktiv med att köra tåg. Nu, först, så har jag upptäckt att jag inte har gjort på rätt sätt när det gäller signaler och växlar!! Jag tror att det måste finnas en signal vid alla växlar?

Så när jag satte in osynliga signaler vid de manuella växelkloten och på stickspåren så fungerar det för AI-föraren. Tidigare har jag inte satt in några signaler där, för jag trodde att det inte behövdes.

Antog att en oelektrifierad bangård exempelvis, var utan kontaktledningar, utan motoriserade växlar och då således ingen el, och inga elektriska signaler heller... Men där har jag tydligen gjort ett fel. Man måste ha signaler för att Trainz ska fungera och då får det bli osynliga signaler i det här fallet.

Så, problemet är löst. Osynliga signaler var medicinen.

Hälsningar
__________________
Benkegbg
Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg.
benkegbg besöker inte forumet just nu   Svara med citat