Visa ett inlägg
Gammal 2011-03-04, 21:45   #4629
spyfrog
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ekankal Visa inlägg
Damp precis ner helt färska uppgifter från "Skevdö Järnväg", där man låter meddela att även den andra bevarade motorvagnen (som har det enklaste av alla namn, nämligen "2" ) har satts in i trafik.
Dom kommer nu att gå sammankopplade i reguljär trafik (efter en rekordsnabbt hopplitad tidtabell) 3 dubbelturer per dag, varje vardag, samt 2 dubbelturer på helgerna, på den ca 5 mil långa banan.

En för tiden mycket ovanlig företeelse alltså, en nerlaggd smalspårsbana, som har fått nytt liv igen, t.o.m med persontrafik.
Har väl aldrig hänt tidigare någon gång (i Sverge i.a.f?).

Fick även några nytagna bilder på ekipaget oxå, när det passerar en av stationerna längs banan, nämligen Pärstorp, som även den har öppnats igen, med tågklarerare och allt.
Tyvärr hann han smita in på muggen (gnällde något om bruna böner ), så han kom inte med på bild .

(Har faktiskt lyckats med att få texturerna att stämma riktigt på BÅDA sidorna på Yp'n oxå, så att dörrarna hammnar mellan handtagen, som dom ska, det var lite tokigt tidigare märkte jag, när jag höll på och kladdade ).
Jag ser att du hade kameran med dig ankan, så du kunde dokumentera!
spyfrog besöker inte forumet just nu   Svara med citat