Visa ett inlägg
Gammal 2016-12-12, 21:22   #1784
Mikey
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 7
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dson Visa inlägg
Men hjälp, finns det fortfarande åkerier som kör med sånt gammalt skrot?

Jag kör en FH 480 -08 lastväxlare med snart 80k mil på mätaren, den tycker jag är gammal och börjar på att bli risig. Antar att jag inte ska klaga så mycket
Tja, åkeri och åkeri... FL6'an har skåpet bortplockat och är i stället utrustad med en gigantisk dieseldriven tryckluftsgenerator på x antal hundra hästkrafter som vi använder för att sätta sprutt på jetmotorer när startmotorn på dessa av någon anledning är ur drift. Lyckligtvis händer det dock inte ofta. Som jag förstått det rullade bilen som sopbil de första 15 åren. Numera klassad som motorredskap med dispens så jag får köra den på B-körkort inom inhägnat flygplatsområde.

Dock har företaget en halvstor flotta av vanliga lastbilar med skåp också. Dessa är dock av nyare snitt och jag kör inte dem. Om jag inte minns helt fel är det drygt ett halvdussin Scania P94 årsmodell 97-99, 3-4st Volvo FM7 av samma årgångar och sedan tre lite större "kungar" i flottan. 2st Scania 124L årsmodell 2000 och en Volvo FM12 årsmodell 1996. De är 11-12m långa och får inte köra med släp...
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 20160807_062509-PS.jpg (109.8 KB, 87 visningar)
__________________
M.V.H Mikey
Mikey besöker inte forumet just nu   Svara med citat