Visa ett inlägg
Gammal 2015-06-22, 22:42   #1
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard Projekt Nynäsbanan

Dalabanan blev för jobbigt att bygga och med för lite källmaterial att använda mig utav. Jag var nog rätt blind när jag såg Sala stationshus och ville bygga en bana som har några svenska unika objekt... Men på den tiden hade jag ett förhållande med en tjej som bor i Sala... kanske var därför...

Numera så väljer jag att börja på en annan ände och därifrån bygga ut till min dominans över Mälardalen/Bergslagen/Mellansverige eller hur det nu blir i Train Simulator. eller Projekt: Mälardalen börjar på ett nytt fas: Nynäsbanan!

Nu har jag hållit på i några dagar och byggt Nynäshamn till Nynäsgård och några kilometer norröver. Här har jag bra underlag och jag har faktiskt fullt möjlighet att dokumentera banan på egen hand om jag saknar något, vilket inte gick i Dalarna. Jag börjar med att bygga nynäsbanans yttersta ände så som det såg ut år 2010, innan Nynäsgård blev mötesstation. Detta är för att jag har bäst underlag från 2010. Google Maps har inga nyare satelitbilder, eller ens streetview-biler, och bästa hyttfilmen är från denna tidsperiod mellan Nynäshamn och Ösmo... Men i framtiden så lär jag bygga om Nynäsgård när jag har bra material.

Nåja, hoppas det blir en väl lyckad bana. Den kan nog bli rätt "platt" av sig. Får nog jobba med höjddatan senare. Vore nog kul att få se en grafik på banans höjd över havet "från sidan", om det finns något sådant.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 2015-06-22_00001.jpg (195.2 KB, 313 visningar)
Filtyp: jpg 2015-06-22_00002.jpg (133.4 KB, 307 visningar)
Filtyp: jpg 2015-06-22_00003.jpg (266.5 KB, 310 visningar)
Filtyp: jpg 2015-06-22_00004.jpg (192.5 KB, 306 visningar)
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu  
Svara med citat