Visa ett inlägg
Gammal 2021-05-10, 17:42   #3
tanigardi
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2009
Ort: Gävle
Inlägg: 155
Standard

Ypperlig förklaring av hur angles, limits och notches skall tillämpas i Trainz. Har försökt förstå logiken i det hela när jag läst diverse förklaringar på Auran's site, men inte riktig greppat det hela.
Vinklarna på anslagsskivan stämmer helt och hållet med notches 0.38 och 0.58, så inga problem med configurationen.

En liten fråga till med anknytning till föregående: pannans och ånglådans manometrar är ju graderade från något under noll till typ 20 eller 25 Kg/cm2 och får i mitt lok (25 Kg7cm2), angles -0.07,4.71 om jag sätter attachments pointen vid 0 Kg/cm2. Limits om jag utgår från B-lokets config blir då 0,25. Då borde ju limits att beräknas från 0 om visningen skall stämma med skalan på manometertavlan. Om jag utgår från knorrbroms_leverns konfiguration så beräknas ju limits från det första värdet d.v.s 0.8, varför gör den inte det i manometern (-0.07 som ju är det första värdet i angles) och vart hamnar visaren vid uppstart av loket i driver? Förmodar att en kall panna får ett något lägre tryck än omgivningen (förutsatt att den är tät naturligtvis).
tanigardi besöker inte forumet just nu   Svara med citat