Ämne: DDR-banan.
Visa ett inlägg
Gammal 2019-08-15, 15:20   #45
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Digitalt vill jag ha, men oroar mig för kostnaderna. Men hittar man nått på Tradera, så är det ju en annan femma.

Angående höjdskillnader, så ville jag först komma över andra spår. Men som du säger Mazz, så kan man ju ha höjdskillnader bara för att slippa en helt platt bana.

Jag har byggt upp enligt senaste spårplanen, men fick korta längden lite. Spårplaneringsprogrammet ljuger lite, så kurvorna låg kant i kant med tågbordets kant. Ändrade också, så övre stickspåret hamna hos dom andra (fast in i ovalen). På så sätt får jag närhet till alla växlarna. Banan känns faktiskt bra så här. Inte fel att snurra runt nåra varv, innan man växlar in vagnarna på nått av stickspåren.

Denna bana är min första och jag är inte ute efter att skapa något superrealistiskt och fantastiskt. Utan mer för att se vad jag klarar av att bygga och om jag tycker det är så skoj, som MJ verkar i mitt huvve. Kommer ändå såklart försöka göra den så bra som jag bara kan!

Skulle vilja ha tyngder i vagnarna, för dom är så himla lätta. Kollade på godsvagnarna och finns inga skruvar eller nått. Vet i fasen hur mycket man vågar bryta på dom?
__________________
Mvh Pirpen

Senast redigerad av Pierre den 2019-08-15 klockan 15:29.
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat