Visa ett inlägg
Gammal 2014-04-23, 14:31   #87
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Vad jag har hört så är det teknisk möjligt att slå ihop två banor. Så länge som koordinaterna är relativa till varandra. McDoz och i mitt fall så är de just det. Däremot inte Northern Europe, som ligger på koordinaterna 0.0, dvs. nånstnas i mitten på ekvatorn på verkligheten, en miss av den som byggde det hela, tycker jag...

Sedan gillar jag inte bygga en bana där delar av byggs av andra! Jag hade velat bygga Göteborg-Helsingör över malmö, medan McDoz vill bygga/har byggt Köpenhamn-Malmö-Helsingborg och ända upp till Båstad norra... Dalabanan (Stockholm-Mora/Falun) är lite annorlunda, då det inte är någon annan som bygger delar av banan till sin egen projekt, utan någon som bygger en historisk bana i Dalarna, samt att bara en liten del redan var byggt för länge sedan (Mora-Rättvik), av material som fanns just då...

Det är f.ö. bara Dalabanan jag bygger på just nu... Västkustbanan har legat på is sedan Januari, då jag fick praktik och därmed inte haft så mycket tid... Och jag funderar på att lägga ner den och prioritera Dalabanan helt!
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat