Ämne: Uppsnappat...
Visa ett inlägg
Gammal 2008-12-04, 16:30   #15
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre
Ser bra ut och känns gott att det finns ett gäng svenska tåg på g, som kan bli klara tills MSTS 2 kommer. Utan några svenska tåg, så tror jag att det kan bli som med KRS...inget intresse!?
Instämmer med vad Fredrik säger, samt att det känns lite (som jag tycker...) som att KRS tappade lite i trovärdighet när dom "skilde sig" från Kuju. Inom Kuju fanns det betydligt mer och bredare resurstillgång och kunskaper, än vad det avknoppade bolaget RSD kan ha. Vidare tycker jag det är lite tråkigt med KRS att den har lite profilerat sig som en brittisk angelägenhet snarare än att vara en global simulator. RSD trycker ju då och då ut nått nytt add-on, bara brittiskt. Visst, det byggs rutter på olika håll i världen, men mest väsen är det runt brittiska byggen... Den spanska rutten visar ju iallafall på dess potential dock, tycker jag..

Med begränsade resurser, så skulle jag iallafall hellre önska mig att resurserna (resurskostnaderna) skulle användas till att vidare-utveckla programvaran. Helt enkelt för att göra fina modeller kan eftermarknaden göra, men ny kod kan inte eftermarknaden göra. Det skulle i mina ögon ge mer trovärdighet till produkten ifall RSD tonade ner add-on-produktionen och tonade upp programmeringsarbetet. Det går säkert att finna ekonomiska modeller för det, så man tjänar bättre med pengar för att bekosta verksamheten och fortsättningen, om man vill...

Den så gott som uteblivna marknadsföringen för KRS i Sveriga hade dels med att göra med att titeln blev så pass försenad, samt att vid release-tidpunkt hade EA andra releaser av titlar med betydligt högre försäljningsvolymer och det fanns ingen budget för en marknadsföring av KRS helt enkelt. Så, den enda marknadsföringen för KRS här i Sverige är den vi gjort här på forumet och den jag har gjort vid två tillfällen i Gävle.

Så, jag tror inte att MSTS2 kommer att ha samma typer av "hämmningar". Dels så är det här nu en stor titel för Microsoft och som sådan görs en global marknadsföring, i vilken omfattning kan man ju bara spekulera i för all del. Om man får drömma sig bort lite granna, Ms har ju kört flygsimulator-spåret i många herrans år nu och det finns en marknad som alltid köper de nya releaserna. Finns det nått som säger att inte tågsimulator-produkten kan få liknande scenario, nu när dessutom grunddelarna delas på 2 stora titlar... En del av nyutvecklingen för MSTS-2, kommer ju även FS-X tillgodo och ska användas där i kommande releaser.

Men, det finns ju inget svenskt ut ur boxen? Nä, så är det ju, men om det tillkommer nya "spelare" till vårt forum och verksamhet, så kommer garanterat även ett ental nya duktiga modellerare att dyka upp. Och, med aktiva användare, skapas intresse av att bygga modeller. Och med nya modeller, så skapas intresse att använda grejjerna... Det ena hänger ihop med det andra. Nått som KRS lider av, inte så många som använder det helt enkelt..
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se

Senast redigerad av Mazz den 2008-12-04 klockan 16:36.
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat