Visa ett inlägg
Gammal 2020-07-09, 23:49   #26
Jockes
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 822
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av simmpe29 Visa inlägg
Tack så mycket för det du skrev men är ny med detta och försöker att lära mig. Men har riktigt svårt att förstå. Finns det något sätt att se en video eller något annat så jag kan förstå lite mer
Förstår det! Försöker igen, med lite bilder. Jag gjorde laddade ner rutten U-Bahn Hamburg från DLS som referens här.


Här har jag laddat ner rutten. Det har "Missing kuids" och lyser då rött i Content Manager. Jag kan ladda ner det som finns på DLS (DLS=Download Station) genom att högertrycka på rutten och välja "Download". Detta tar en stund utan First Class Ticket. Alla tillbehör som saknas laddas då ner. Vissa objekt finns inte på DLS, utan då får du klicka på "Show Dependencies".


Ett nytt fönster öppnas, där ser du alla tillbehör rutten kräver. Här ser du vad det är som saknas. Det kan vara något tillbehör till ett annat objekt, eller i detta fel, två okända kuids. Markera båda, och högertryck. Välj "Shot assets in new Window".


Du får upp ett nytt fönster, och högst upp syns de två kuidsen som saknas i ren textformat, har markerat det på bilden för att förtydliga. Kopiera detta, och klistra in här, så ska vi nog kunna hjälpa dig.

(Klistra in såhär: <kuid:486260:1158>,<kuid:486260:1139>)

Är det något annat som fortfarande felar, fråga igen så ska vi försöka hjälpa!
__________________
//Joakim Wahlberg
Jockes besöker inte forumet just nu   Svara med citat