Visa ett inlägg
Gammal 2011-09-07, 00:26   #10
simonbertilsson
Hyttåksfettischist
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Mjölby
Inlägg: 366
Skicka ett meddelande via MSN till simonbertilsson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av railfanatic Visa inlägg
Du vet, jag har allt sett vad för planer SL har på förlängning av nätet och uppdatering av flottan och hela rubbet, så jag vet vad allt innebär.

Idag kör Cx bara i rusningstrafik, och så kan man fortsätta att ha det då det är under rusningen de behövs som mest. Förlängning till Karolinska sjukhuset är det närmaste förlängningen, men man vill inte, för att "För varje tåg till Solna måste 1 till Hässelby tas bort". Varför skulle man behöva det? Man kan INTE skylla på överkapacitet, inte när tågen går var 10 minut på varje linje (inte färg) och 5 minuter under rusning. 40 minuter väntetid i Rådhuset var jag med om, aldrig mer. Varför? har man så om inte pga vagnbrist?Alldeles riktigt, för dåligt signalsystem, och den måste man skärpa.
40 minuters väntan vid Rådhuset? Under de glesaste perioderna (dvs nattetid) kör man väl som lägst med 30 minuters mellanrum? Hur kan du ha väntat i 40 minuter, och framför allt, varför tror du att fler vagnar skulle råda bot på det?
Ställ dig vid gröna linjen i city under rusningstid, så ska du få se på underkapacitet. Det finns inte plats för fler tåg på befintliga spår. Vagnar finns, men inte spår att köra dem på.
Vad är det du inte förstår?
__________________
Fotointresserad lokförare

Besök gärna min fotoblogg simonbertilsson.wordpress.com

Senast redigerad av simonbertilsson den 2011-09-07 klockan 00:30.
simonbertilsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat