Visa ett inlägg
Gammal 2014-03-21, 16:20   #11
Nils Blid
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Norrköpingsbo Visa inlägg
Hmm...

Har jag förstått dig rätt nu, Nils?

-Det ska stå en V-signal på varje sida om vägen på resp. spår.
-V-signalernas namn ska följa udda-jämn-principen.
-När V-signalerna hittat varandra kan vägskyddet skapas.
-Bommar kan nu placeras ut.
-När man kör ska sedan alla signaler i vägskyddet slå om till vitt (?).

Problemet ligger på den sista punkten: endast 2 av 4 slår om, men alla fungerar.

Till Ekankal: Jag kan inte berätta om hur det ser ut i stora världen på dubbelspår och så, det har jag ingen koll på, men i Västervik IRL, som jag bygger, skyms den ena dubbel-V-signalen i kurvan in mot Hallströmsgatan, om den skulle visa stopp då inga tåg kommer på det spåret skulle förarna mot spår 3 behöva bromsa för att finna att det var vitt i den andra signalen som inte syntes i alla fall. Därmed slår alla V-signaler om i skyddet då tåg nalkas (eller bommar fälls med fyrkantsnyckel).

Ja, ja, ja, ja, nej.

Tankelapsus. Försignalen ingår i ringsträckan. Har man döpt vsi för spår två till XXX V3 och XXX V4 och lagt ut försignalerna FV3 och FV4 så reagerar vägskyddet på dom när tåg kommer och bommarna fälls. Således visar vsi V1 och vsi V2 rött ljus och vsi V3 och vsi V4 vitt ljus.

Konsekvensen blir att vägskyddet blir färgrikare till glädje för lokföraren och bilisterna får vackert vänta framför bommarna. Kör man tåget för sakta tutar bilisterna ursinnigt.

Nisse
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Svara med citat