Visa ett inlägg
Gammal 2017-12-21, 20:02   #37
marmar
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 792
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mazz Visa inlägg
Med risk att upplevas som fyrkantig... Men som du formulerar din fråga här och på uktrainsim, så hoppas du att nån tar över det du gjort och magiskt exporterar det till TS. På vilket sätt utvecklar du dig själv då?

På din fråga i våras angående textur så har du inte återkopplat om du lyckades eller ej...

Mitt råd till dig är att du backar bandet, greppar en tutorial och kör igenom från början till slut ett busenkelt objekt av 3D-bygge, mappning, texturering och exportering så att du bygger ett eget kunnande, nu när du ändå förnämligt nog vill hjälpa Totte. Efter att du gjort detta får du mycket bättre grepp på hur gången ska vara, kan förmodligen ge dig själv svaren på det du har problem med nu (vilket du inte ens för stunden beskrivit...) samt kan därifrån när det strular ge lite matigare problembeskrivning. Då blir det mycket lättare att hjälpa dig.
Hej Mazz!
Självklart är mitt mål att kunna lära mig hela proceduren från att skapa 3D objekt till att föra in dem till simulatorn. Tyvärr har jag under höstterminen haft det väldigt tajt med tiden (med både gymnasiet och jobb) samt andra projekt vilket gjort att jag inte riktigt kunnat ta tag i det, och därför tänkte jag att detta kunde vara en tillfällig lösning.
Min plan härnäst är att försöka mig på detta med att importera först innan jag ger mig in på nya 3D projekt, kommer nog dröja lite pga tidsbrist men kommer såklart skriva här på forumet eventuella problem jag stöter på (mer tydligare denna gången) så ska jag nog kunna lära mig detta tillslut!
marmar besöker inte forumet just nu   Svara med citat