Visa ett inlägg
Gammal 2017-06-10, 15:27   #35
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 715
Standard

DLS saker är ju lätt för alla andra att hitta, så där är det ju inga problem. När det kommer till STLs saker så rekommenderar jag att du bara skriver en lista med de paket som behöver laddas ned från vår hemsida. Om inte annat så är det ju ganska lätt att hitta individuella kuider på vår hemsida med hjälp av kuid-listan.

Sedan är det bara de andra lösa objekten som du använt som du måste komma på hur du ska göra med. För WNJ valde jag att packa de allesammans i en cdp som jag skickade med banan, med en readme som tydligt klargör att det inte är mina föremål och att jag inte har frågat om lov eller kontrollerat license-taggarna i alla assets för att se att det är okey att sprida vidare. Jag tänker så att jag inte har brutit mot några copyright-lagar. Dels är allt freeware så det finns, (eller har funnits), att hämta hem någonstans tidigare och dels så är originalkreatörerna de som står för varje assets, så jag försöker ju inte sno åt mig äran på något sätt för sakerna.
Men om (mot all förmodan) någon av originalskaparna skulle hitta sitt alster i paketet och inte tycka om det, så skulle jag naturligtvis ta bort den.

Tror att med lite common sense och ödmjukhet så är detta inga problem. Men försök att minimera antalet assets i ett sådant paket så långt som möjligt och att länka till ursprungssidor så mycket som möjlig.
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat