Visa ett inlägg
Gammal 2009-12-14, 13:13   #2653
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ekankal Visa inlägg
Fina bilder, alex .
Härligt med gammla bruntåg.

Själv höll jag på att kladda lite på Bear's (bruna) T21, tänkte "skita ner" det, så att det ser väl annvänt ut, men det vete f*n vad som hände.
När jag skulle kolla resultatet i Trainz, så hade det blivit ett gult "Gullfiber"-lok .

Men det gör inte så mycket, för det fanns faktiskt ett sådant lok (fast egentligen ett T23, nr.115) på 80-talet, som gick på Gullfiber-fabriken i Söråker, strax norr om Sundsvall.
Mina föräldrar hade en sommarstuga en bit därifrån, så det loket har jag sett i verkligheten.

Det här blev lite mitt i mellan, så lite på skoj får man väl kalla det här för T2123, eftersom det bl.a skiljer på placeringen av galler, det här har nu både äkta och ditmålade sådana, och dörrarna, som egentligen ska vara på hyttsidan där "Gullfiber"-texten står, som i sin tur egentligen ska stå på ena motorkåpan, men den är gjord och mappad i flera delar i modellen, det var därför som den hammnade på hytten.

Och sen hittade jag en vagn som stämmer ganska bra, som jag kunde använda gulfärgen som blev över från loket, till att kladda till en "Gre"-vagn (inte Gbs) i samma utförande,
för det var sådana vagnar som loket släpade runt på bl.a.
Ser bra ut! Om jag kan få tag på ritningar antar jag mig gärna T23 projektet till våren då jag påbörjat minna 3d och scriptning kurser. har ju en del erfarenhet av T23 loken samt att vi har ett ute i landeryd.
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat