Visa ett inlägg
Gammal 2017-03-23, 10:18   #317
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 072
Standard

Tack för att du ställer upp Bengan .

Jag har inte tappat intresset, eller lusten att hjälpa till, eller att bidra med något vettigt själv på senare tid, MEN jag blev morfar för första gången för snart ett år sen, så mycket av min fritid har gått åt till att hälsa på det lilla "underverket" (en liten tjej på 10 månader som precis håller på att lära sej sina första ord, och ta sina första vingliga små steg).
Nu har jag till och med fått förtroendet att sitta barnvakt (alldeles själv ) åt henne ibland, och givetvis har jag passat på att visa henne lite Trainz-action på datorn, och WOW, ni skulle bara se hur fascinerad hon är, hon sitter som en liten professor och pekar, skrattar och verkar superlycklig.
Höjdpunkten är när man kör nått ånglok som ryker MYCKET, då försöker hon härma "tuff tuff"-ljuden, och ropar "itta moffa, itta" (itta borde betyta titta antar jag, hehe), då är det lätt till att det rinner en liten glädjetår på kinden när man ser glädjen i hennes ansikte.
Kan man annat än älska dessa små knoddar .

Det förklarar väl en del varför min aktivitet här på forumet inte har haft högsta prioritet den senaste tiden.

Men jag har inte gett upp Trainz, och kommer aldrig att göra det heller, så mej blir ni inte av med, vare sej ni vill, eller inte .
__________________
Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat