Visa ett inlägg
Gammal 2012-08-31, 22:19   #13
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Ett tips till er alla som är nya på att köra amerikanska tåg är att ta en titt på denna sida, där ni finner information om hur amerikanska bromsar funkar och exempel på hur man hanterar långa tåg.

En viktig sak är att när man lossar, måste man lossa ut helt och hållet och låta huvudledningen laddas fullt igen - annars bromsar man efter några gånger slut på luft helt och hållet och blir helt bromslös. Mindre kul med 15 000 ton och 2% lutning :-)

En metod som jag brukar försöka använda, när jag bromsar är att ta ner pådraget till läge 1 eller 2, sedan lägga en "minimum application" (runt 6-10 PSi beroende på tåglängd, vikt osv), lossa ut lokets bromsar (för att hålla tåget sträckt), sedan sänka trycket med runt 2 PSi i taget och vänta minst 10-15 sekunder mellan sänkningarna, till man känner att man har rätt bromsning.

Jag ser sjukt mycket fram emot att få provköra Run8, eftersom jag bara har kört MSTS med "realistiska" bromsvärden och Run8 verkar ju vara riktigt grymt. Kul!
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat