Visa ett inlägg
Gammal 2018-02-05, 21:16   #1
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 362
Standard Lastspår vidareutveckling ???

Tänkte bara höra mig för, om det finns någon som är duktig på att skripta och eventuellt har lust att vidareutveckla multilastspåren.

Vad jag är ute efter. Är ett lastspår på ca: 5 meter eller kortare, så att man lätt kan klämma in det på böjda spåravsnitt. Sen så ska man kunna ställa in ett avkänningsområde från själva spårsnutten t.ex. från 10 meter upp till 75 meter eller mer åt vardera riktning. Så om man bara ställer en av t.ex. 4 vagnar på spårsnutten och man har ställt in t.ex. 35 meter. Så töms och lastas alla vagnar samtidigt. Alltså 5 metersspåret blir ett lastspår på 70 meter, om man ställer in avkänningsområdet på 35 meter.

Sen om man kan få in en klockfunktion 0-24 timmar, som är synkad med klockan i Tane.

Min tanke är, att t.ex. Kalles Mekaniska Verkstad har arbetstid mellan 7 och 16. Man kommer dit klockan 2 på natten och ställer av en vagn. Att man då med denna klockfunktion, ställer in lossning eller lastning efter hans öppetider. Så att vagnen, som kom dit vid 2 på natten. Blir lossad eller lastad vid 7 eller 7:30 beroende på vad man ställer in klockan på.

Håller tummarna, att någon skriptkunning person och som kan göra ett multispår. Blir intresserad utav mitt förslag och försöker genomföra det, om det nu går att göra.
__________________
Bengan
Bengan besöker inte forumet just nu  
Svara med citat