Visa ett inlägg
Gammal 2022-06-11, 22:36   #14
Jockes
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 823
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av benkegbg Visa inlägg
Wow ! Det blir jättesnyggt. Apropå Korvtigers kommentar till första bilden i tråden, "snyggt byggt med kanterna mellan grus och gräs", undrar jag om du har använt dig av en typ plattform som gräsmattor? I så fall, kan man få tips om vilken plattform?
Fortsätt i din goda byggaranda för det ser verkligen imponerande ut.
Hälsningar
Tack, kul att höra, tack så mycket!

Gräsmattorna är just gräsmattor, jag har använt "EMT Ground Spline Grass xx" med tillhörande "EMT Ground Texture Grass xx". Det blir väldigt snyggt och lätt att matcha! Men ett jäkla pill att få det snyggt i sluttningen, men jag blev faktiskt väldigt nöjd! Till det har jag använt "VTL trotuar 1 bordur" och sedan valfri grustextur som själva parkeringsytan. Allt finns på DLS!


Precis, D-lok får ju duga i värsta fall! Men vet faktiskt inte om de användes i någon större omfattning på banan? Har varit svårt att hitta bilder på rena godståg på banan när den var elektrifierad. Men mellan Läggesta och Åkers Styckebruk (som jag har som mål att bygga till, och i senare skede kanske till Strängnäs) så gick det ju både det ena och det andra!

Precis, Enok är gamla Co5 1391! Citerar ett inlägg från Järnvägshistoriskt forum:

"Denna var ursprungligen personvagnen Co5 1391. Ombyggd till motorvagn för försöksdriften med el ca 1907. Gick sedan som personvagn till 1929 då den fick ny elutrustning och blev motorvagn igen. Användes bland annat i lokaltrafik i Malmö och Göteborg innan den hamnade i Mariefred. Slopad 1964 och skrotad 1967. Allt enligt boken Svenska Elmotorvagnar."
__________________
//Joakim Wahlberg
Jockes besöker inte forumet just nu   Svara med citat