Visa ett inlägg
Gammal 2020-12-21, 19:49   #20
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Child objects behandlas som scenery objects eller animated scenery objects och man läser in en annan .xml-fil för ändamålet.

Dock så har man med UKLedPro (Som GARL använder) lyckats scripta så child object fungerar. Jag testade att lägga in relevant kod i scriptet för min testsignal men det var ingen skillnad.

GARL eller Glasgow Airport Rail Link är Assets/Totalizemedia/GARL och de har lua-filer som inte är kompilerade så de kan läsas rakt av i klartext.

Min filosofi är att jag skapar speciella signaler som jag behöver i Mälardalsprojektet och lägger dem i SummerADDE/Malaren, så att de inte bidrar i den stora röran som heter newS/Sweden - Dessa signaler laddas då in separat från newS och bara för mälardalens rutt. Jag ämnar att göra samma sak för Nordlandsbanan sen. Tycker det är roligare att sätta ihop signalobjekt genom dess blueprint-filer än att detaljstyra i rutteditorn.

EDIT: Ang milepost så verkar det finnas ett lösningsförslag från UKTrainSim:
Citat:
Ursprungligen postat av AndiS
The problem with having lowercase and uppercase letters at the same time is that filenames in DOS/Windows are not case sensitive.
However it should be possible to put the texture of A in some file A1 and for a in A2. You need two entries in the texture set blueprint, one for A and one for a. Only then you will see if it works. Signal IDs are forced to uppercase, so it might be similar with mileposts.
https://forums.uktrainsim.com/viewto...80788#p1880788
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.

Senast redigerad av ADDE den 2020-12-21 klockan 19:52.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat