Visa ett inlägg
Gammal 2020-12-21, 11:40   #18
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Har börjat jobba med signalerna igen. Jag försöker få så mycket likheter med UKProSignals men det går sådär.

(Moderna signalscript finns fullt läsbara i GARL-rutten)

Jag tog en UK-signal och gjorde om utformningen. Jag lät det läsa in mot en av newS stationssignaturer som grundfil och det går att skriva in siffror på nedre raden genom att skriva det på första rutan i "Identify". Men problemet är att newS tavlor är bak-o-fram. Det finns även efterfrågan att få en full uppsättning av alfabetet så man kan skriva en komplett stationssignatur, istället för att som nu göra repaints av allting, men det är bortom min kompetens just nu.

Vidare försökte jag göra om signalscriptet för SE H2 så det skulle fungera med att ha signalen som en child object, men icke... Det verkar inte fungera.

HGV, tror du om du kan kolla i signalscriptet och se så att signalerna kan fungera även som childobjekt?
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 20201221110942_1.jpg (292.3 KB, 101 visningar)
Filtyp: jpg 20201221110946_1.jpg (287.0 KB, 103 visningar)
Filtyp: jpg 20201221112057_1.jpg (286.0 KB, 101 visningar)
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat