Visa ett inlägg
Gammal 2021-03-04, 17:51   #329
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rogge Visa inlägg
Personligen tycker jag att man borde lägga ut den för gratis nedladdning så att alla kan ladda ner den utan problem år 2021.

Modellen är från 2009 och alla kostnader är betalda. Intresset från ansvarig att underlätta betalning har aldrig funnits vilket synts av alla som år efter år har problem. Ansvarig har inte heller översatt något och gjort det enkelt för John Doe att köpa det då John Doe inte kan svenska.

Släpp modellen så vem som helst kan ladda ner den och var glada och stolta över att folk vill använda den så här många år efter att den släpptes. Jag köpte modellen när den kom men har inga problem med att den skulle vara gratis nu.

Samt, 45 Mb var stooooort år 2009 men idag behöver inte modellen bestå av 4 st separata filer. En (1) fil räcker. Flytta filen till en snabbare server, så att 45 Mb går snabbare att ladda ner än det gör idag. Någons OneDrive eller DropBox duger bra.

Ja, där kan jag verkligen hålla med dig. Modellen må vara avancerad för sin tid, när den kom 2009. Om alla kostnader är betalda vid det här laget ser jag inte varför man inte skulle kunna släppa den som freeware istället. Jag tror att det skulle få upp intresset för svenska tåg och banor lite. Det var ju inte länge sen man lyckades få GBE att göra en skaplig (Nå, den kunde förstås ha varit mycket bättre...) X31. Jag tror intresset egentligen finns, men det behöver tas tillvara på.



Av ren nyfikenhet, vad skulle det kunna kosta att få en professionellt gjord version av någon svensk rutt? Vad finns det för material att tillgå? Har tyskarna tillgång till material som de svenska järnvägarna inte delar ut? Jag kan tänka mig att sponsra en del pengar för att få till något. Kan man få ett lågt pris på det tror jag man kan få till något om man lyckas marknadsföra det nere på kontinenten.
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat