Ämne: HB problem
Visa ett inlägg
Gammal 2020-02-17, 15:18   #4
blomsson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2011
Ort: Vingåker
Inlägg: 343
Standard

Jag har inte tillgång till någon uppdatering ännu för min build av T:ANE, så därför kan jag inte testa om det finns några problem!
Men jag är ganska övertygad om att det inte är problem med just mina objekt!

I en tidigare tråd (Allt försvann) från mitten av Januari beskriver och visar du, hgkn, liknande problem med STL:s objekt, jag har också sett tidigare inlägg från dig med liknande problem där objekten är "borta" och endast en orange figur visas.

Under mina år med Trainz och då framförallt med T:ANE har jag aldrig upplevt att det har sett ut som du beskriver, och jag vill dessutom drista mig till att påstå att jag bara har sett de orangea figurerna i dina inlägg.

Detta får mig att fundera på om det är något "lurt" hos dig?
Den orangea kuben verkar vara en visuell representation av objektets volym, sedan kan objektet ju flyttas utanför kuben via script.
Eftersom kuben finns så bör ju också objektens position finnas i spelat, då uppstår några frågor:

Fungerar objekten ändå?
Kan du påverka objekten, flytta dom, öppna propertyrutan osv?
Är några objekt eller bibliotek osv, faulty?
Har du testat en "rebuild database"?

Att installera om objekt ska inte behövas, även om det skulle kunna fixa saker, eftersom problemet troligtvis inte ligger hos objekten!

Det skulle vara intressant att veta om det är fler som har sett de orangea kuberna i något sammanhang?

mvh
Håkan
__________________
Fd. signalreparatör på Banverket. Sjukpensionär bla pga Aspergers syndrom.
Använder numera T:ANE på en iMac (Retina, 27", -15), 24GB, OSX Sierra 10.12.6 (25/9-17)
Hemsida för nedladdning av mina objekt: https://blomsson4073.se/index.html
blomsson besöker forumet just nu   Svara med citat