Visa ett inlägg
Gammal 2022-10-17, 20:49   #222
benkegbg
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Fort McMurray, Alberta, CANADA
Inlägg: 1 382
Standard

Hejsan!

Nu börjar det närma sig - när jag känner för att släppa nya Bensö (gamla Bensland) i Forumets Download-sida.
Om ni redan tittat i Bensö Route Book så vet ni vad som kommer. För resten så kommer det ut en ny Route Book. Anledningen är att jag hittat lite småfel i Sessions-delen samt att det inte fungerat för mig med kommandot "Run Around Train".

Ett tåg från Inlandsbanan kommer in till Karlsköping. För att köra tillbaka utan att backa hela vägen så vill jag ha loket i slutet av tåget, alltså använda kommandot "Run Around Train".

Det har fungerat bra men inte nu. Loket kopplar bort och kör runt tåget, men spårar ur vid inkopplingen igen. Farten var tydligen för hög. Inget jag kan åtgärda (?) för det ligger kanske i koden för "Run Around Train"-kommandot?

Så lösningen blev - ett nytt spår i Karlsköping som gör att man kan köra runt med hela tåget tillbaka till Inlandsbanan. Man använder kommandot "Drive via Trackmark" och ett sådant har jag lagt in på "återvändspåret".

Bilderna - Karlsköping mot norr före och efter.





Jag testkör lite sessioner till innan dagen kommer då rutten dyker upp i Download.

Hälsningar
__________________
Benkegbg
Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg.

Senast redigerad av benkegbg den 2022-10-17 klockan 20:56.
benkegbg besöker inte forumet just nu   Svara med citat