Visa ett inlägg
Gammal 2005-12-26, 23:21   #9
Håmacon
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Tösse, , Sweden.
Inlägg: 453
Cool

Eftersom jag gärna vill vara säker på att jag valt "bästa" simulatorn till nästa ruttbygge, tycker jag det är intressant med de olika synpunkterna i denna tråd. Själv kan jag inte ge egna omdömen eftersom jag bara provat TRS.

På andra ställen har jag läst att MSTS skulle ha bättre texturer. Jag har kollat in MSTS-rutter på forumet, men inte sett nån skillnad. Däremot tycker jag att TRS har blandat alla texturer huller om buller på ett onödigt sätt.

På ett ställe såg jag en luftledning till MSTS. Det var det värsta jag sett!
På min Märklinbana fick men också böja trådarna...

Jag har också läst att det är för mycket modelljärnvägskänsla i TRS.
Ja, i DCC-mode kanske, men i CAB-mode och med Rail Driver tycker jag att jag har en mycket fin körkänsla. Jag har många och långa stigningar på 30 promille i rutten och att dra igång 1000 ton där från basen tar i alla fall 15-20 minuter...

Ett råd har varit att köra med båda simmarna för att få en egen uppfattning. Ett helt OK råd, om det inte vore för att jag har så mycket annat på hårddisken som kräver utrymme och att det dessutom känns konstigt att splittra sig för mycket.

Jag tror nu att jag lärt mig ganska skapligt att kompromissa i byggandet mellan hög detaljrikedom och att få en rutt med laddhack. Jag avskyr när det hackar och banan är i nuläget helt fri från hacktendenser.

Är det någon skillnad mellan simulatorerna vad det gäller just benägenheten för laddhack?

Jag är helnöjd med mitt 2006, så när som på ljudet, men jag har inget emot att bli överbevisad om att jag har fel, så ge mig gärna ett riktigt bra argument för att byta till MSTS!
(Om det nu finns något ...)

Håkan

Senast redigerad av Håmacon den 2005-12-27 klockan 09:35.
Håmacon besöker inte forumet just nu   Svara med citat