Visa ett inlägg
Gammal 2022-02-24, 14:57   #43
tanigardi
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2009
Ort: Gävle
Inlägg: 155
Standard

Efter lite "debugging" så verkar det som jag hittat felet som gjorde att STL-kopplets luftslangar inte ville fungera ihop med mitt PBR-smalspårskoppel. Jag hade helt enkelt missat att lägga till STL-smalspårskopplet i kuid-table'n .
Min avsikt är också att förhoppningsvis komplettera mitt PBR-smalspårskoppel med luftslangar och kanske några fler varianter av koppel som ju finns i STL's. Tar med glädje emot hjälp för vilka frames som skall vara för de olika "poses" i animationen när det blir aktuellt. För närvarande så får man väl nöja sig med att det går att kombinera ihop mitt PBR-koppel med luftslangarna ur STL-kopplet.
Med koppelproblemet löst tills vidare så har jag börjat titta på hur man skulle kunna konvertera Blj loket till Np 3030 (i utförandet med kombinerad ång och sanddom) som förefaller vara den som överensstämmer bäst med "Sexan". Luftpump och lufttankar skall ju läggas till, diverse rör samt några lådor som är placerade på gångborden. Några kompromisser får det nog bli. Det får bara bli en lufttank eftersom den ena kolliderar med smörjpumpen och att fixa det innebär att också driv-boggien måste göras om. Tänkte också behålla el-belysningen i stället för originalets gas-belysning. Även sandningsventilen behåller jag från Sexan, det förefaller som ventilen på 3030 är ång-reglerad. Hittar säkert fler detaljer som får vara oförändrade, huvudsaken att loket ser hyfsat autentisk ut i stora drag.
tanigardi besöker inte forumet just nu   Svara med citat