Visa ett inlägg
Gammal 2011-11-12, 01:28   #5
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

henrik645: Tackar!

Nils Blid: Jo, ett 240 eller ett 375 liters hade jag hellre velat haft. Men utbudet häruppe på begangnat är inte så himla bra och nytt har man inte råd med tyvärr. Fanns ett 540 liters till bra pris, men det kändes allt för stort. Att ta kort på akvariet och dess invånare är skitsvårt och min kamera och mina fotokunskaper är inte dom bästa heller.

stina: Har längtat efter ett akvarium länge, men inte kommit till skott. Nu är det ju riktigt skoj, hoppas bara det fortsätter vara det. Har katt jag också och han gillar akvariet han också (fast av andra orsaker kan jag tro!?). Har satt en pall framför och den kan han sitta halva dan på och titta.


När det gäller fiskar, så ville jag redan från början ha ett stim tetror och en kampfisk. Sen hade jag tänkt mig (5-6) platys och några (2-3) gurami. En så kallad fisksoppa! Scalarer hade jag inte alls tänkt mig, även om jag tycker dom är fina. Dom två jag har nu får vara kvar, men fler blir det nog inte. Akvariet är lite för litet för dom egentligen.

Helst av allt skulle jag vilja ha ett jätte-akvarium med bara discus http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=499 Ruskigt fina firrar!
__________________
Mvh Pirpen

Senast redigerad av Pierre den 2011-11-12 klockan 01:53.
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat