Visa ett inlägg
Gammal 2021-04-30, 02:10   #21
Hgv
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 792
Standard

SAD-spåren var ju 3D från början. Sedan ändrades de till 2D då Railworks gick väldigt trögt med 3D-slipers. Numera har jag dock svårt att se varför man skulle vilja använda 2D då 3D funkar bra. Så vitt jag förstår har också newS från början byggt Malmbanan med 3D-slipers.

Jag ber om ursäkt om det blev rörigt för jag hade ingen tanke på att det är skillnad på 2D- och 3D-spår och att de råkar ha samma namn. Min tanke var dock inte att nuvarande fil skulle läggas ut för nedladdning - jag skickade den till newS så han kunde testa rutten med mina ändringar. Jag trodde att han sedan skulle ordna ett nytt paket med de filer som behövs, eller åtminstone höra av sig till mig för att stämma av.

Vad heter spåret som du har problem med? Är det SE Concrete?

I senaste versionen av Malmbanan har jag skickat med de spår som finns i KMW\RailNetwork\Track. Där finns flera spår som refererar till assets från SAD bl.a. SE Concrete. Kan det vara så att du inte har alla SAD assets installerade?

Spåret SE Concrete använder följande komponenter/assets från SAD:

Kod:
SAD\Network\SAD_tracks\track_cross_section_concrete1.Xsec
SAD\Network\SAD_tracks\track_cap_section_concrete1.Xsec
SAD\Network\SAD_tracks\sleeper_lowDetail.bin
SAD\Network\SAD_tracks\Textures\SAD_track_supersleepers.TgPcDx
Dock tror jag inte ens SE Concrete m.fl. spår används på Malmbanan utan det var några filer som följde med av bara farten, så jag skulle kunna ordna ett nedladdningspaket utan dessa assets.

Vill du ha tillbaka 2D-spår så kan du installera de varianter av KMW:s spår som du haft tidigare så bör det fungera (som du gjorde för ett år sedan: http://www.e-buzz.se/forum/showpost....1&postcount=44).

Så här ser förresten mina SE Concrete-spår ut (bild från Trollhättan, spåret i bakgrunden har 2D-slipers pga växel):
Bifogade bilder
Filtyp: jpg SE Concrete.jpg (197.1 KB, 249 visningar)

Senast redigerad av Hgv den 2021-04-30 klockan 02:28.
Hgv besöker inte forumet just nu   Svara med citat