Visa ett inlägg
Gammal 2013-09-20, 00:26   #5
vfp420b
Månadens bild - Aug 2005
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Mariannelund, Sweden.
Inlägg: 1 342
Skicka ett meddelande via ICQ till vfp420b Skicka ett meddelande via MSN till vfp420b Skicka ett meddelande via Skype™ till vfp420b
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nils Blid Visa inlägg
Det låter som ett riktigt knepigt problem. Jag antar att du har samma buildnummer för 2006 i både nya och gamla datorn, Erfarenmässigt vet jag att för man över en bana från ex. Win XP till Win 7 får man problem, dock inte i form av en vit ruta.

Jag gör så här (2010, Win 7). Installerar route och session, gör det en gång till och committar. Nu skall banan ligga i Routes. Men det är ingen garanti, banan kan försvinna därifrån. Nästa steg: öppnar banan i Surveyor, möblerar om lite grann och sparar (inte Spara som). Nu skall den stora "spara-rutan" för route och session dyka upp. Kontrollerar sedan mycket ordentligt att det är rätt route och session som sparas. Nytt steg: Nu skall banan ligga i My content. Spara route och session som cdp-filer och lägg dem som backup på ex. skrivbordet.

Nu ligger i My content din nya lätt ommöblerade bana, liksom i backup-en. Din gamla bana finns nu bara i din gamla dator. Ändra inte namnen genom Spara som. Behåll samma namn i båda datorerna.

Nisse
Hjälper det inte att installera SP1 så får jag titta närmare på ditt tips där och se om det löser sig!
__________________
M.V.H Tobias
år 2014!
------------------------
Kolla gärna in på min lilla sida med järnvägsbilder och en del reportage.
http://tobbebilder.from.eksjo.com/
vfp420b besöker inte forumet just nu   Svara med citat