Visa ett inlägg
Gammal 2013-08-02, 00:12   #182
blomsson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2011
Ort: Vingåker
Inlägg: 343
Standard Problem med property-rutan i "osynlig master"

Hej!
Håller på och bygger min första bana i Trainz och har ägnat en stor del till att läsa manualer hur jag ska gå tillväga med signaler i Trainz. Efter mycket frustration så upptäckte jag att det inte fungerade som jag har läst och sett bilder på i denna tråd!

För att testa utan några störande objekt so gjorde jag en test station som innehåller, 8 st masters med tillhörande scenery signaler och två st växlar.
Följande är min arbetsgång:
Placerade ut mastern, döpte den till "aa SI32", och placeerade sen signalen, döpte den till "(aa SI32)". Tog sen fram property rutan på mastern och fick bilden nedan.

Bild 1 - PropertyBrowser.jpg

Följande två bilder är när jag klickade vidare på den röda "buggen" i hörnet!

Bild 2 - SweInvisble.jpg

Bild 3 - StackDump.jpg

Efter en massa kliande i den begynnande flinten och testande så tog jag bort en bokstav från scenery signalen "(a SI32)" och då blev property rutan i mastern följande:

Bild 6 - Property Master.jpg

När signalerna är namngivna enl. manualen verkar signalerna fungera rätt, men jag kan inte använda property rutan, när signalerna är fel angivna fungerar de inte men property rutan ger mig info som verkar korrekt!

Jag har testat med samtliga signaler och alla förutom dom två HuvudDvärgarna uppvisar samma problem.

Jag hoppas jag har varit tydlig nog...

Jag har Trains Mac build 47770

mvh
Håkan Blom
fd. signalreparatör på Banverket
blomsson besöker forumet just nu   Svara med citat