Visa ett inlägg
Gammal 2019-10-21, 16:55   #22
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Jag tycker väl iof. att vi haft en central plats ända sedan hobbyn startade, iom. Svenska 3D-tåg och några år senare Banbyggarna. Banbyggarsiten är tydlig med samarbetet med Svenska 3D-tåg och hänvisar hit på bästa plats.

Kanske att Sv. 3D-tåg skulle peka tydligare på Banbyggarna, men det är inget jag kan styra. Dessutom finns det ju en hel del material här, men kanske inte det lättaste att hitta...

När jag har ställt ut hobbyn har jag agerat som Banbyggarna och alltid haft information att hos Svenska 3D-tåg finns massor med kunskap.

Så jag tycker inte att det är något bekymmer, vi har en central plats där de två parterna sedan många år samarbetar.

Kanske som du och andra påpekar, Banbyggarna är långt ifrån komplett. Kanske är det en del i det hela att verka för att fylla på med allt som inte finns där som du föreslår? En bra ide tycker jag, jag har själv dåligt samvete på den punkten. Behöver ju dock varje enskild uppladdares tillstånd gissar jag.

Svenska 3D-tåg har ju en nyhetsdel och som syns på förstasidan, det är väl inte så tokigt, vi behöver inte bräcka stornationerna... det som saknas är kanske nyhetsredaktörer samt lite riktlinjer, vilka nyheter ska publiceras. Samt att det täcker alla simulatorerna, jag tror att varje simulator skulle ha en nyhetsredaktör så att relevant information postas. Tankar.
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se

Senast redigerad av Mazz den 2019-10-21 klockan 16:56.
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat