Visa ett inlägg
Gammal 2009-06-25, 14:04   #1501
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av knebert Visa inlägg
Hej

Med tanke på tidigare inlägg om felaktiga signalscript med mera...

I ett avsnitt skrev du att du inte kört rebuild, kan kommentera detta med att (om det finns någon mer som håller på med MSTS): För jösse namn, RÖR INTE REBUILD om ni satt ut signaler!!!! MSTS skickar då direkt en hälsning till BILL!!!! Jag har själv varit med om detta hur många ggr som helst och vet vad det innebär. MSTS är ganska besvärligt emellanåt att handskas med, speciellt när det gäller signaler.

Sen kan jag tillägga att eventuellt kommer jag att försöka fixa till KMJ Svenska Nya Signaler om jag får tid till det. Den är väl nästan klar men det finns en del som ej fungerar i den rutten som jag vill, men bara om jag har tillräckligt med tid så kommer jag att återuppta det arbetet.

Sorry Totte att det blev lite OT men detta är ju den bästa tråden att skriva om MSTS i eftersom de flesta läser denna...

MVH Kenneth

PS Keep up the good work!!! DS
Hej Kenneth!
Det är okej med lite OT, Kenneth.
Ja, jag vet om det att inte röra Rebuild. Det var halv år sen jag gjorde Rebuild och bygget har fungerat bra hittils och jag har lärt mig mycket. Jag bygger och testar i korta etapper, speciellt mellan Tiles. Att placera vägar är inte lätt mellan två Tiles och där kan det bli problem. En vägbit som placeras över Tilesgränsen blir problem om man inte fortsätter placera ytterligare bit till. Tiles ser man de blåa linjer genom F7.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat