Visa ett inlägg
Gammal 2020-06-23, 18:06   #8
benkegbg
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Fort McMurray, Alberta, CANADA
Inlägg: 1 382
Standard

En uppdatering:
Efter "ominstallation" enligt ovan så blev den nya versionen installerade på "C:".

Men nu är det så att jag sedan långt tidigare installerat programmet i "E:", vilket är en partition av hårddisken.

Då jag jobbade vidare med Trainz så var det i "E:" och tänkte inte på, eller rättare sagt såg inte, att den nya versionen faktiskt finns i "C:" !!

En kontroll av innehållet i Content Managern visar att alla TFX-gräsen finns med där. Men saknas fortfarande i "E:" vilket inte är så konstigt, eftersom "ominstallationen" inte blev någon ominstallation av spelet i "E:" !

Lösningen är därför att jag flyttar allt arbete till versionen som finns i C och fortsätter att använda Trainz där. Det kanske också är en lösning på ett annat problem som uppstått den senaste tiden, nämligen att spelet kraschar då jag startar upp Bensland-rutten (från partitionen E). Efter två-tre försök så kommer det igång. Kan det bero på att det finns en dubblett av spelet på "C-disken" också....? Det verkar fungera bättre nu när jag startar och arbetar i huvuddisken C.

Bilderna: Skrivbordet med de två genvägarna samt Content Managern i de två versionerna Old = disk E och New = disk C.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Dubbel.jpg (50.7 KB, 38 visningar)
Filtyp: jpg Old.jpg (133.4 KB, 38 visningar)
Filtyp: jpg New.jpg (151.3 KB, 38 visningar)
__________________
Benkegbg
Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg.
benkegbg besöker inte forumet just nu   Svara med citat