Visa ett inlägg
Gammal 2009-03-14, 11:57   #4
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Trodde jag också, men det är ute Och det är endast under marken, tyvärr!

Här kommer en liten berättelse om hur ett arbetspass kan se ut i tuben =)

05.32

Mitt arbetspass börjar. Jag ställer min kaffekopp i diskmaskinen och tar på mig min varma reflexjacka (ett måste när man ska gå inom spårområdet. För att komma fram till mitt tåg så måste jag korsa en växel. Jag öppnar dörren till tunneln och går ner för trappstegen till spåret. Ett tåg som precis anlänt från Rudow dunkar förbi mig på höger sida och bromsar in till depån. Jag kommer upp på bryggan och möter Rudow-tågets lokförare. Vi hälsar lite snabbt. Här har ni en bild


Jag öppnar mitt tågs dörrar och kliver in i förarhytten. Jag slår på ljusen i vagnarna samt aktiverar hytten. Då tänds panelen i hytten. Jag gör iordning tåget, ställer in min destination och fixar lite. Ännu ett tåg dunkar förbi och jag fotar, här får ni se.


Nu får jag klarsignal. Kör 25 visar signalen. Jag stänger dörrarna och lägger i gasen. Tåget börjar sakta röra sig och ökar farten. Jag ställer in min förvalda hastighet på 25. Detta gör att tåget inte överstiger denna hastighet. Så rullar jag in på första stationen där jag ska stå i 5 minuter innan avgång. Jag lägger i bromsen och tåget saktar in och stannar. Jag går ur tåget och kollar så att destinationsdisplayen visar rätt samt att avgångstavlan visar rätt avgångstid. 05.45 är min avgångstid. Jag lutar mig mot tåget och väntar.


Så får är det dags att köra. Jag släpper bromsen och kör iväg. Det är ett lugnt arbetspass och efter 7 stationer är jag framme vid tågets slutstation. Jag ber alla stiga av sedan släcker jag ljuset i vagnarna och skyltar om tåget till "ingen påstigning". Sedan stänger jag dörrarna och beger mig mot personalrummet på stationen.


Hehe, hoppas berättelsen uppskattas ^^

EDIT: Observera att historien är inte helt verklighetstrogen!
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!

Senast redigerad av Micke.L den 2009-03-14 klockan 12:41.
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat