Visa ett inlägg
Gammal 2018-02-26, 00:36   #52
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 715
Standard

Har haft annat att göra de senaste månaderna, så detta projekt har fått ligga i vila. Men nu till helgen fick jag tid och inspirationen åter (i alla fall tillfälligt.. ) och fortsatte bygga lite på interiören.

Det kanske inte ser ut som mycket har hänt sedan sist, men en del mindre grejer är fixade. Har spenderat mycket tid på väggar och tak. Har fått studera många olika bilder för att få det hela att gå ihop sig med dörr- och fönsterkarmar, reglar, lister och grejer som går en innanför, en utanför varandra. Men jag tror att jag har fått ihop det nu. Man kanske tycker att det måste vara svårast att modellera alla små reglage och spakar, men faktum är att jag nog tycker själva hytten med väggar och tak är svårast, då jag nästan helt saknar ritningsunderlag här. Jag får gå på ögonmåttet och jämföra med bilder, vilket kan vara ganska frustrerande. Sedan kommer ju den eviga frågan när man pysslar med 3D-modellering: hur långt ska man gå? Ska man räkna och sätta ut varenda skruvskalle i takbågarna? Ska man mejsla ut skarvarna mellan varje bräda i tak och väggar? Kommer någon att bry sig (förutom jag själv) om att fodret till dörrkarmen inte är helt korrekt?

Nytt sedan sist (förutom tak och väggar) är förarpallen och det lilla uppfällbara bordet, lägsta tillåtna vattenståndsvisaren till vattenståndsglasen, manometrar, takluckan (som inte syns i bild) och hyllan för oljekannan ovanför eldstadsluckan, bland annat.
Men det ser fortfarande väldigt tomt ut, vilket påminner om hur lång från klar man faktiskt är...

Bjuder på en lite grynig bild också, på hur det ser ut idag.
WIP14_interior_render.jpg
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat