Visa ett inlägg
Gammal 2011-07-08, 19:08   #14
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 363
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
Plockar på lite på Capitolen då och då, idag blev det hjul, destinations-skyltskåp och cykelhållare (som väl inte fanns på Stadsbussarna? Stockholmsbussarna hade inte destinations-skyltskåp utan ett annat arrangemang fram och bak som visade vilken linje, får se om jag kan få till en variant med det så småningom [ni ser att bryr mig om även er som bor på baksidan av Sverige]).
Lennart.

Tycker inte, att du behöver vara så petig med skyltskåpet. Så att du gör en till variant av henne. Vi får helt enkelt hålla oss tillgodo och vara nöjda med det, du gör istället. Annars så börjar vi snart att gapa efter två varianter till. Som t.ex. en för vänstertrafik och en för högertrafik och inte som nu, att nöja oss med en buss med öppningsbara dörrar på båda sidorna.

Men jag tänker inte hindra dig, att göra en variant till. För den kommer tacksamt att tas emot, om den dyker upp utan skyltskåp också.

EDIT: Kom på en sak, som jag gärna skulle vilja få ändrat på, för kommande ommålningar. Jag skulle föredra loggan, direkt på sidan av texturen. Då kan man lägga den på valfri plats på sidan. Har provat vid ommålningen till GDG, men då blir det spegelvänt på ena sidan. Fördelen med, som du har gjort nu. Är att man inte behöver krympa ner loggan lika mycket. Men nackdelen är istället, att i olika vinklar, så blir det en fyrkant runt loggan. Sen tror jag också, att möjligheten att växla loggan, som med texturerna, är onödigt att lägga till i skriptet. För vid byte av logga till annat bolag, så behövs det nog ändå en ny texture till bussen i annan färgvariant och då kan man lika gärna slänga dit loggan direkt på vagnens sida av texturen (Om det nu inte var för, att den i nuläget blir spegelvänd på ena sidan).
__________________
Bengan

Senast redigerad av Bengan den 2011-07-08 klockan 19:30.
Bengan besöker forumet just nu   Svara med citat